စေနနဂါး ေျပာစကား

စေနေမာင္ေမာင္ ဆုိတဲ့ နာမည္ကို ၾကားလိုက္တာနဲ႔ ဆရာႀကီးမင္းသိခၤရဲ႕ ထင္ရွားတဲ့ ဝထၳဳဇာတ္ေကာင္ကုိ ေျပးျမင္ေယာင္မိၾကမွာပါ။ ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္းရဲ႕ ပဌမံဆရာသိန္းကို Upgarde လုပ္ၿပီး မြမ္းမံထားတယ္ပဲ ေျပာေျပာ၊ ခပ္ဆင္ဆင္ ကူးယူထားတယ္ပဲ ဆုိဆုိ စေနေမာင္ေမာင္ဟာ တစ္ေခတ္တစ္ခါက ဂမီၻရစာေပ ပရိတ္သတ္ေတြအေပၚ လႊမ္းမုိးမႈ အေတာ္ ႀကီးမားခဲ့ပါတယ္။

ဒီစာစုမွာ ဆရာႀကီးမင္းသိခၤရဲ႕ စေနေမာင္ေမာင္ဝထၳဳထဲက အမ်ားအတြက္ အက်ဳိးရွိေလာက္မယ္လို႔ ယူဆတဲ့ ေဗဒင္သုတနဲ႔ ေလာကီပညာ သဲလြန္စေတြကို ေဖာ္ထုတ္ တင္ျပထားပါတယ္။ ဒီပညာေတြကို အထူး စိတ္ဝင္စားတဲ့ ပရိသတ္အတြက္ ရည္ရြယ္ေပမယ့္ သာမန္လူေတြလည္း ဖတ္ရႈလို႔ အက်ဳိးမယုတ္ႏုိင္ဘူးလို႔ ေမွ်ာ္လင့္မိေၾကာင္းပါ။ ကဲ..  စေနေမာင္ေမာင္ဆီက ဘာေတြ ေလ့လာသိရွိႏုိင္မလဲ စဖတ္ၾကည့္ရေအာင္ပါ။

“စိတ္ညိဳ႕တဲ့ လူကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဟန္႔ေအာင္ အဟန္႔သြင္းတဲ့ လူကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ သူေျပာတဲ့ စကားကို စိတ္ထဲကေန လုိက္ၿပီး အတူတူေျပာေနရင္ စိတ္ညိဳ႕လုိ႔လဲ မရဘူး။ အဟန္႔သြင္းလို႔လဲ မရဘူး။”

“သပါၸယ္ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ အဆင္းရွိေသာ ျမတ္စြာဘုရားကုိေတာ့ နိဗၺာန္ ဆုေတာင္းဖုိ႔ ရွိခုိးတယ္။ ထိတ္လန္႔ ေၾကာက္ရြံ႕ဖြယ္ရာ အဆင္းရွိေသာ ဘုရားလုိ႔ ေခၚတဲ့ ဘီလူးရုပ္ကုိေတာ့ ယၾတာေခ်တဲ့အခါ၊ အခက္အခဲ ႀကံဳတဲ့အခါ ရွိခုိးတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ေလာကီကိစၥနဲ႔ မပက္သက္ဘူးရယ္လို႔ က်ဳပ္က ၾကားဖူးထားတယ္။ ဒီေတာ့ ေလာကီကိစၥေတြအတြက္ ျမတ္စြာဘုရားကုိ တုိင္တည္ ရတာ မလုပ္သင့္၊ မလုပ္အပ္ဘူးလို႔ ထင္တယ္။ ဒီေတာ့ ေလာကီကိစၥေတြ အတြက္ကိုေတာ့ ဘုရားနားမွာ ရွိတဲ့ ဘီလူးကုိပဲ ရွိခုိးတုိင္တည္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ က်ဳပ္မွာ ရုပ္လွေသာ ဘုရားနဲ႔ ရုပ္ဆုိးေသာ ဘုရားရယ္လို႔ ဘုရား ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စား ရွိပါတယ္။”


“ငွက္ေတြမွာ ထူးျခားတဲ့ အစြမ္းသတိၱေတြ ရွိေနတတ္တယ္။ ဥပမာတစ္ခု ေျပာမယ္၊ ေရႊျပည္စုိးငွက္ သံုးႏွစ္လံုးလံုး ေနတဲ့ အပင္ကို ရေအာင္ရွာၿပီး အဲဒီငွက္ မစင္စြန္႔တဲ့ ေနရာကို တူးမယ္ဆုိရင္ ေရႊအုိး ေတြ႔လိမ့္မယ္ လို႔ေတာင္ ဥတုေဘာဇနက်မ္းမွာ ေယာအတြင္းဝန္ဦးဘုိးလႈိင္ဟာ အတိအလင္း ေရးသား ေဖာ္ျပ ထားတာကို ေတြ႔ရတယ္။”

“မႏၴန္ဆုိတာ ဒီလို ကူးရံုနဲ႔ အစြမ္းမထက္ဘူးဗ်၊ တစ္ေယာက္ေယာက္က ႏူတ္တုိက္ခ်ေပးမွ ျမန္ျမန္ အစြမ္းထက္တာ၊ စာအုပ္ထဲမွာ ေရးထားတဲ့ မႏၴန္ဟာ ဒက္မျႏၵလို႔ ေခၚတယ္၊ မႏၲန္အေသေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီ မႏၲန္အေသကို ႏုိးထလာေအာင္ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ရြတ္ရတယ္၊ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ မႏၲန္ကို ဆရာက ႏူတ္တုိက္ သင္ေပးရတယ္၊ ရြတ္တဲ့သူက မႏၲန္ေစာင့္ကို ဖေယာင္းတုိင္ ပူေဇာ္ၿပီး ရြတ္ရတယ္၊ ရြတ္တဲ့ အခါမွာလဲ ညသန္းေခါင္ကေန ေန႔မြန္းတည့္အတြင္းမွာ ဆုိရင္ အေရွ႕ဘက္ကို မ်က္ႏွာမူၿပီး ရြတ္ရတယ္၊ က်န္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာေတာ့ ေျမာက္ဘက္ကို မ်က္ႏွာမူၿပီး ရြတ္ရမယ္။”


“ရေသ့ရွစ္ေသာင္းက မ်ားမ်ားမ, ဖို႔ မလိုပါဘူး။ ရေသ့တစ္ပါးကို ေငြတစ္က်ပ္ပဲ ခင္ဗ်ားကို မ, စမယ္ ဆုိရင္ေတာင္ ရေသ့ရွစ္ေသာင္းဆုိေတာ့ ေငြရွစ္ေသာင္း ေလာက္ေတာ့ ေအာက္ထစ္ရလိမ့္မယ္။ အခုလို ခင္ဗ်ား ဆင္းရဲေနတာ သူတုိ႔က မ, မ လို႔ေပါ့ဗ်ာ။”

“အမွန္ကေတာ့ အထက္ျမက္ဆံုးအရာဟာ သစၥာ ျဖစ္တယ္ဗ်။ ဒါ့ေၾကာင့္ အနည္းဆံုး ကံ (၂) ပါးေလာက္ ကိုေတာ့ ထိန္းရမယ္၊ အဲဒီကံေတြကို လံုၿခံဳေအာင္ ထိန္းထား ၿပီးရင္ လိုအပ္တဲ့အခါမွာ ထိန္းထားတဲ့ ကံမ်ား လံုၿခံဳေၾကာင္း သစၥာျပဳရမယ္၊ ခင္ဗ်ားမွာ ျပဳခဲ့တဲ့ ကံက နည္းရင္ေတာ့ နည္းနညး္ပဲ ရမယ္ေပါ့၊ ဒါေပမဲ့လို႔ ကံကုိ သစၥာျပဳၿပီး ထိန္းတဲ့ သစၥာရွင္တစ္ဦး သစၥာဆုိၿပီ ဆုိရင္ေတာ့ သမၹါေဒဝ နတ္ေတြက ဝိုင္းဝန္း ကူညီၾကတဲ့ သေဘာ ရွိတယ္။”


“ဒုကၡမ်ားမ်ား ေရာက္ဖူးတဲ့လူဟာ အေတြ႔အႀကံဳေတြ မ်ားမ်ားရတယ္၊ ခံႏုိင္ရည္လည္း သူမ်ားထက္ ပိုရွိတယ္၊ လူေတာ္တစ္ေယာက္လို႔ အမ်ားက ေျပာလာၿပီဆုိရင္ ဒီလူဟာ ပယ္ပယ္နယ္နယ္ ဒုကၡ ေရာက္ဖူး ၿပီးသားလို႔ မွတ္ေပေတာ့။ ဒုကၡဆုိတာ လူေတာ္ေတြရဲ႕ ေလွခါးထစ္ေတြပဲ။”

“မုတ္ဆိတ္ေမႊး ရွည္ရွည္ထားၿပီး ညွင္းသုိးသုိးနဲ႔ ေတာင္ေဝွးလိုလို၊ ေဆးႀကိမ္လံုးလိုလို ကုိင္ထားတဲ့ လူတုိင္းကို ဝိဇၨာ ျဖစ္ေနၿပီလို႔ ထင္ရင္ ခင္ဗ်ားဟာ စဥ္းစားဥာဏ္ကုိ အသံုးမခ်တတ္တဲ့ လူညံ့တစ္ေယာက္လို႔ ဆုိရမယ္။ ဝိဇၨာလမ္းဟာ အူေၾကာင္ေၾကာင္လူေတြ၊ လုပ္ခ်င္သလို လုပ္ေနတဲ့ သေဘာ ျဖစ္ေနတယ္။ အမွန္တကယ္က အေတြးအေခၚပညာရွင္ႀကီးေတြ၊ သခ်ၤာပညာရွင္ႀကီးေတြ၊ အဘိဓမၼာ ဆရာႀကီးေတြရဲ႕ အလုပ္ပဲ။”

“အုန္းသီး ခူးခ်င္တဲ့အခါမွာ အုန္းပင္တက္သမားဟာ ပညာရွိပါ။ တျခားကိစၥမွာ သူဟာ ပညာမဲ့ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ေနမယ္။ အုန္းပင္တက္တဲ့ ကိစၥမွာေတာ့ သူဟာ ပ႑ိတပညာရွိ တစ္ဆူ ျဖစ္ပါတယ္။”

(ဆရာႀကီးမင္းသိခၤ၏ စေနေမာင္ေမာင္ ဝထၳဳမွ)

ဧက

(ေဗဒင္သုတ၏ မူပိုင္ေဆာင္းပါး ျဖစ္သည္။ အျခားေသာ Social Media Platform မ်ား ႏွင့္ Website မ်ားတြင္ ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပျခင္းကုိ ခြင့္မျပဳပါ။ ဖတ္ရႈအားေပးမႈအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါသည္)